Október 1-én került átadásra a Design Management Díj, melynek átadásán idén elismerő oklevéllel díjazták az Ykra Design Kft-t.
Az YKRA egy
olyan izgalmas, design-központú családi vállalkozás, mely
egyedi, élénk színű hátizsákokat és kiegészítőket készít
kiváló minőségű alapanyagok felhasználásával, olasz bőrből,
cseh vászonból és hazai kellékekből, kézzel.
Az
alapító fiatal házaspár, Lakatos Balázs és Balogh Judit együtt
vezetik a céget és példaértékűen gondozzák az YKRA márkát.
Az
általuk forgalmazott termékeket igényesség, nemzetközi színvonal
és egységes designtudatosság jellemzi, amihez kiemelkedő
kommunikáció társul.
A
fenntarthatóság jegyében az YKRA állandó kínálattal
rendelkezik, elhatárolódva a divatiparra jellemző szezonalitástól.
Évente kétszer feltörekvő tervezők mintái jelennek meg
termékein, ezzel segítve munkájuk népszerűsítését. A
versenyképesség növelése érdekében és a piaci igényekre való
reagálásként a cég belekezdett termékpalettájának bővítésébe,
öt új termék debütált az elmúlt évben, és létrehozta
almárkáját, az YKRA KIDS-t, kifejezetten gyermekeknek.
A
magyar piacon való meghatározó szerepe mellett az YKRA mindig az
export növelésére törekedett, ma már több mint hetven
viszonteladóval rendelkezik New Yorktól Szöulig. Legfőbb piacai
közé tartozik Németország, Franciaország, az Egyesült
Királyság, Svájc és Spanyolország, és olyan meghatározó
design- és conceptboltok kínálatába került, mint a Conran Shop,
a Voo Store vagy a Galeries Lafayette. A nemzetközi terjeszkedést
trade show-kon való részvétellel és külföldi márkákkal
(Henrik Vibskov, LF Markey, Bobo Choses) való együttműködéssel
erősíti.
A
folyamatos termékfejlesztés eredményét, a stratégia sikerességét
az új termékek eladási rekordjai igazolják.
A
zsűri meggyőződése, hogy markáns arculatuk, koherens online és
közösségi médiabeli jelenlétük, marketinganyagaik színvonala,
termékeik formavilága, valamint az egész üzleti modelljüket
átható designszemléletük jelentősen hozzájárulnak cégük
sikeres működéséhez és fejlődéséhez, ezzel a tudatossággal
pedig az YKRA inspirálóan jó példát állít a hazai
kisvállalkozások elé.
Háttérinformációk
A
tudatosan, önerőből és organikusan fejlődő, növekedő
vállalkozás egy igazi szeretetmárka, amely határozott értékeket
követve végzi tevékenységét. Az YKRA korántsem csupán táskákat
tervez és készít, de egyfajta életérzést is sugall. A brand
termékeit az egyik alapító Jugoszláviában töltött gyermekévei
alatt látott túrahátizsákok szín- és formavilága inspirálta,
ami sokak számára lehet ismerős és kelthet nosztalgikus
érzéseket. Ugyanakkor azok is könnyedén kapcsolódhatnak ehhez a
vizuális világhoz, akik először találkoznak vele. A
jellegzetesen kelet-európai hangulatú termékek eleinte egyszínű
anyagokból készültek, majd jellemzően a túrázás, kirándulás
tematikájához kapcsolódó, fiatal grafikusokkal,
illusztrátorokkal, designerekkel közösen kidolgozott nyomott
mintás limitált szériákkal bővült a kínálat az évek során.
A márka alapértékei közé tartozik a fenntarthatóság, amely nem
merül ki a minőségi alapanyagok használatában és a gondos
kivitelezésben. A termékek javítását is vállalják, így a
tulajdonosok még hosszabb ideig használhatják a táskákat, sőt
egy-egy kedvelt modell akár évekig is elérhető, hiszen a
termékkínálat nem változik szezonról szezonra.
A Design Management Díjról
A Design Management Díj több mint egy évtizedes fennállása alatt széles körben elismertté vált a designmenedzsment fogalma. Láthatóvá és érthetővé tette annak mibenlétét, rámutatott fontosságára, a jó gyakorlatok és követendő példák bemutatásával pedig kézzelfogható, könnyedén adaptálható útmutatóval is szolgált. A ma már az üzleti életben is egyre ismertebb díj nyerteseinek pályamunkái eredményes eszközök sorát vonultatják fel az adott márkát esszenciálisan megmutató arculattól az ügyfélkezelés minőségén, a termékfejlesztés progresszív módjain át egészen az újfajta vállalatvezetési stratégiákig. Az elért eredmények igazolják, hogy a design alkalmazása tevékenységi területtől függetlenül a gazdasági élet egésze számára előnyt jelent. Tágabb értelemben támogatja a célok meghatározását, a közép- és hosszú távú stratégiák felépítését, a vállalati struktúra, a munkafolyamatok, sőt a humán erőforrás megszervezését is. A designfókuszú működés ahhoz is hozzájárul, hogy a vállalatvezetők könnyebben reagáljanak a váratlan helyzetekre, hatékonyabban alkalmazkodjanak a gyors változásokhoz, ez pedig olyan versenyelőnyhöz juttatja őket, ami egy változékony, bizonytalan és egyre komplexebbé váló piaci környezetben ma már létfontosságú.
A
kezdeményezés hasznosságát a díjazottak sokszínűsége is
megerősíti: az elmúlt évek során kis- és középvállalatok,
kifejezetten designnal foglalkozó vállalkozások, kereskedelmi
cégek és non profit kezdeményezések egyaránt elnyerték az
elismerést. A díjat a Magyar Formatervezési Tanács alapította
2009-ben azzal a szándékkal, hogy a design integrált alkalmazását,
annak legfigyelemreméltóbb eredményeit megismertesse a szakmai és
a gazdasági élet szereplőivel és a nagyközönséggel. Az üzleti
pályázat olyan vállalkozások, intézmények és szervezetek
tevékenységét mutatja be, amelyek a designt példaértékűen
építették be a vállalati működésbe, alkalmazva azt minden
szinten a mindennapokban, de a nagyobb ívű folyamatokban és
stratégiai döntésekben is. A felhívást minden évben meghirdeti
a testület, és a díjra bárki jelölhet, illetve nevezheti saját
szervezetét, vállalkozását is.
A Magyar Formatervezési Díj és Design Management Díj idei díjazottait bemutató online kiállítás itt tekinthető meg.