A PaUZa független tervezők és kisvállalkozók gondosan összeállított lakberendezési és életmód termékeinek válogatása. Zoli és Évi, a márka alapítói otthoni elcsendesülésre invitálják vásárlóikat és egy átgondoltabb fogyasztást hirdetnek a lakáskiegészítők terén webshopjukon (www.pauza.hu) és a személyesen is látogatható Vitkovics Mihály utcai PaUZa bolton keresztül. Az üzletben kapható természetes életformát támogató lakáskiegészítők, környezetbarát tisztítószerek és natúrkozmetikumok egyfajta reflexió a tulajdonosokra, akik a saját életükből ültetik át a termékeket a választékba.
Az
üzlet 2 évvel ezelőtti alapításnál a tulajdonosok mindennapjait
egyértelműen a kiszakadás és a lelassulás jellemezte. Akkoriban
váltak meg korábbi munkahelyüktől és felgyorsult életüktől,
majd egy közel 1 évig tartó hátizsákos útra indultak. A Pauza
ötlete is az utazás alatt született.
Olyan termékek után kutattak, amivel nem csak a természetesre
átállást, de egy nagyfokú racionalizálást is véghez tudtak
vinni: felszámolhatóak a szintetikus tisztítószerek és a
flakonoktól roskadozó polcok.
A PaUZa kínálata arra tanítja rajongóit, hogy tudatos vásárlói
döntéseket hozzanak, lehetőleg időtálló és természetes
anyagokba fektessék pénzüket. Vásároljanak inkább kevesebbet,
de jobbat. A PaUZa filozófiája szerint a szépség és a funkció
nem elválaszthatóak egymástól – így nem csoda, hogy a rajtuk
keresztül elérhető hasznos otthoni termékek éppen olyan jó
ízlésről adnak tanúbizonyságot, mint a dekorációs céllal
megvásárolható apróságok – legyen szó gyertyákról,
kaspókról, fürdőlepedőkről, kerámiákról.
fotók: PaUZa
A Budapest Design Map a fővárosi designélet legátfogóbb kalauza, melyet 2013 óta minden évben összeállít a Budapest Design Week stáb. A praktikus térkép segítségével a város mintegy 150 legizgalmasabb designhelyszíne kereshető fel, segítségével a budapestiek és a városba látogatók könnyedén választhatják ki az érdeklődésüknek leginkább megfelelő úticélokat, vagy akár egy változatos túrát is megszervezhetnek a design jegyében. A feltüntetett pontok között elsősorban magyar designerek üzletei, bemutatótermei, műhelyei, galériák kaptak helyet, de szerepelnek a térképen nemzetközi designbútor-forgalmazók, vásárok, speciális tanműhelyek és egyéb olyan helyszínek is, melyek számot tarthatnak a hazai designrajongók kíváncsiságára. Tekintettel arra, hogy a Budapest Design Week 2020 eseménysorozat idei fő témája a fenntarthatóság, a térkép az idei évben első alkalommal nem kerül nyomtatott formában forgalomba, és csak online változatban érhető el.