Hírek

Rózsavölgyi Csokoládé - Így segítette a vállalkozásokat az évek során a Design Hét Budapest

A 15. évforduló alkalmából bemutatunk olyan vállalkozásokat, akik egykoron a Design Héten debütáltak, és azóta sikertörténetté váltak. Tartsatok velünk!

Csiszár Katalin, a Rózsavölgyi Csokoládé egyik tulajdonosa korábban rajzfilmrendezőként és grafikusként dolgozott, animációkat készített televíziós reklámokhoz. Tíz éve azonban hátat fordított a szakmájának, Franciaországba és Olaszországba ment, hogy kitanulja a bonbonkészítés mesterségét. Hazatérve pedig úgy döntött, megalapítja saját csokoládémanufaktúráját. Férjével közös vállalkozását öt millió forintos tőkéből indította el a budafoki családi ház pincéjében, a tavalyi évet már 85 milliós árbevétellel zárták. Olyan céget akartak létrehozni, ami kisléptékű, stabil növekedést produkál, képes eltartani az egész családot, de egyáltalán nem akarnak nagyra nőni, mert ezzel elveszne a cég kézműves jellege.

A Rózsavölgyi designtudatos márka, aminek egyik fő erőssége a lenyűgöző csomagolása, amely egyszerű, mégis kifinomult, a négyszög alakú táblás csokoládék pedig a mintázott csempékre hasonlítanak. A Rózsavölgyi Csokoládé, ami több alkalommal is részt vett a Design Hét Budapest programsorozatban, 2009 óta az egyik legrangosabb kézműves csokoládékészítővé nőtte ki magát. Csokoládéikat a londoni Academy of Chocolate 2011-es, 2013-as és 2015-ös versenyén ezüst és bronzéremmel is jutalmazták a Bean-to-Bar Best Dark Bar kategóriában. 2014-ben a Financial Times beválogatta őket az öt legjobb európai csokiműhely közé. Számos rangos hazai és nemzetközi szakmai díjat is elnyertek az elmúlt években, köztük 2016-ban a Design Management Díjat.

Mindenkit arra ösztönöznék, hogy gasztronómiai vonalon is támaszkodjon a Design Hétre, hiszen a food-design is egy speciális területe a designnak és a gasztroforradalomnak kell legyen jele a Budapesti Design Hétben is. fejtette ki Csiszár Katalin, a Rózsavölgyi Csokoládé tulajdonosa.