Az Ipar 4.0. fogalom a most kibontakozó negyedik ipari forradalomra utal, mely az iparban (de más területeken is) a teljes gyártási folyamat automatizálását, intelligens vezérlését jelenti, azt minden kétséget kizáróan általános globális jelenséget, hogy már a fizikai és virtuális világ metszetében ülünk. Mindezek egyre szorosabban az új globális innovációs modulokra épülnek. A korábban jellemzően „kötött” pályán mozgó beszállítói értékláncok több dimenzióssá válnak, az egyoldalúan zárt innovációs pályát követő K+F tevékenységek hirtelen nyitottabb formát öltenek, lehetővé téve, s ösztönözve, hogy bizonyos technológiai innovációk kidolgozásában fokozatosan teret nyerjenek a közösségi gazdaság (sharing economy) mechanizmusai. Ez a térnyerés elősegíti, hogy megjelenjenek és erőteljesen növekedjenek a technológiai platform alapú hálózatok, előnyös belépési esélyt teremtve az új, innovatív vállalkozások számára, technológiai innovációik sikeres piacra viteli lehetőségeivel. Mindezt felismerve a Nemzetgazdasági Minisztérium és az általa életre hívott Nemzeti Technológia Platform Ipar 4.0 olyan nemzetgazdasági fejlesztési stratégiát dolgoz ki, melyben a kreatívipar kiemelt hangsúlyt kaphat.
Mit jelent mindez a kreatíviparnak? Jó példák és tanulságok, a kreatívipar kapcsolódási pontjai – ezt elemzik a szakértők a zártkörű workshopon, majd ennek eredményeiről számolnak be a délutáni plenáris ülésen. A felkért szakemberek és a kerekasztal vendégei számos pilot projektet és jó gyakorlatot felvázolva járják körül a kreatívipar lehetséges jövőstratégiáit.
Szervező: Magyar Formatervezési Tanács
Miért lett fontos a cégeknek az utóbbi időben a design gondolkodás? Milyen szerepe lehet a designernek az üzleti megoldások fejlesztésében? Mi az a service design, és mely területeken alkalmazható? A konferencián előadások és esettanulmányok segítségével ismerkedhetünk meg a service design fogalmával, elméleti hátterével és gyakorlati alkalmazási területeivel.
Október 5, 10, 12.
A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány különféle programokkal készül a Design Hét Budapestre, melyek fókuszában a startupok és a vállalkozásfejlesztés áll.
A 81font architecture & design meghatározó szereplője a budapesti vendéglátóhelyek arculat-kialakításának - ők tervezték például a Doboz, a Kolor és a Mazel Tov enteriőrjeit. Szendrő Péter és fiatal csapata a bárok, bisztrók és szórakozóhelyek mellett az utóbbi időben irodák, lakások, üzlethelyiségek belsőépítészetével is foglalkozik - ezekről is mesélnek az érdeklődőknek.
Október 6, 13, 14.
A Gyűjtemény programjai a Design Hétre: Tárlatvezetésen állítják párhuzamba a Goldberger gyár 200 éves történetét a jelennel a két világháború közötti marketing-kommunikációra fókuszálva, valamint arra, vajon mi szükséges egy mai, sikeres design vállalkozás elindításához. A programok közt található: a kékfestést bemutató tárlatvezetés, valamint kreatív workshop is.
Regisztráció (max. 40fő / program): programok@obudaimuzeum.hu
A programok magyar nyelven zajlanak.
Hogy telnek a dolgos hétköznapok egy építészirodában? A BORD Építész Stúdió csapattagjaitól megtudhatod. Sőt, néhány kulisszatitokra is fény derül: az iroda alapítója, Bordás Péter mesél olyan elkészült projektekről is, melyek a nagyközönség szeme előtt mindeddig rejtve maradtak - és szóba kerülnek olyan, ismertebb alkotások is, mint a Nagyerdei Stadion vagy a Korda Filmpark.
Herend 190 éve a kézműves hagyományok által készíti porcelán termékeit. Termékfejlesztéseiben kiemelt hangsúlyt fektet az innovációra és a stílusteremtő munkára. Idén a Herendi Porcelánmanufaktúr workshopot tart az egyik legizgalmasabb monumentális termékének születéséről, a BRAVÚRVÁZÁRÓL.
Október 12, 14.
A kerekasztal-beszélgetés során a design és üzleti szférából meghívott előadók moderált beszélgetést folytatnak arról, milyen kihívásokkal szembesülnek, amikor üzleti környezetben alkalmazzák a design-t. A workshop-on a résztvevők rapid idea generation segítségével dolgoznak majd ki megoldásokat a legkritikusabb problémákra.
A Cellux Csoport 2006 óta foglalkozik tervezéssel, design módszertani workshopok és alkotófoglalkozások szervezésével. A Design Hét Budapest ideje alatt többek között meseterápiás foglalkozásokkal és service design workshoppal várják a stúdióba érkező kicsiket és nagyokat.
A Mito bemutatja, hogyan működik 2017-ben egy digitális ügynökség. Négynapos workshopjuk során négy területtel ismerkedhetsz meg, méghozzá végig csapatban dolgozva. Belenézhetsz egy fejlesztő, egy ux-es, egy grafikus és egy kreatív mindennapjaiba, és egy mintaprojekt segítségével bele is kóstolhatsz ezekbe a szerepekbe.
Regisztráció: www.mito.hu/designhet
Részvételi díj: 4000 Forint / 4 napos workshop
A Clique klasszikus showroomként is működik, de ennél jóval több: olyan márkák és kreatív szakemberek együttműködése, akik egyedi és minőségi termékeket, szolgáltatásokat nyújtanak. A Design Hét alatt akciókkal, izgalmas workshopokkal és divatbemutatókkal várják az érdeklődőket.
Innovatív szemléletű vállalati vezetők és designerek „csúcstalálkozója” az A38 Hajón. Esettanulmányok és szakmai találkozó a design szemlélet és az üzleti élet találkozásának világából.
Részvétellel kapcsolatos információ: hello@superchannel.hu
Részletes program és regisztráció: www.design2business.eventbrite.com
SZERVEZŐ: SUPER CHANNEL
A Design Hét Budapest programjain való részvétellel hozzájárul, hogy felvétel készülhet Önről, melyet a szervezők korlátozás nélkül felhasználhatnak.