MAGYAR FORMATERVEZÉSI DÍJ 2017
Idén is ünnepélyes díjátadó keretében mutatják be a hazai design szakma elmúlt évének legjobbjait. A közel 40 éve a szakma legrangosabb elismerését jelentő pályázat, a nemzetgazdasági miniszter által évente meghirdetett díj kiemelt célja, hogy felhívja a piac szereplőinek figyelmét a kreatíviparban rejlő versenypotenciálra, valamint megismertesse a nemzeti innovációs teljesítmény kiemelkedő produktumait a szélesebb közönséggel. A design gyorsan változó és egyre komlepxebbé váló fogalmának alakulása mentén a rendezvény átfogó képet nyújt azokról a trendekről, melyek bemutatják a szakma jelenét és előrevetítik jövőjét. Az előző évekhez hasonlóan, a bírálóbizottság olyan termékeket díjazott, melyek magas hozzáadott designértékkel rendelkeznek, innovatívak, versenyképesek és megfelelnek a nemzetközi szintű elvárásoknak is, egyben mindennapi környezetünk elengedhetetlen részeivé válhatnak.
DESIGN MANAGEMENT DÍJ 2017
A design stratégiai szintű alkalmazása ma már bizonyíthatóan növeli a versenyképességet és megtérülő befektetésnek számít a piaci szereplők körében. A Design Management Díjat a Magyar Formatervezési Tanács azzal a szándékkal alapította, hogy elismerje azon szervezeteket, melyek példaértékűen élnek a design és a designgondolkodás eszköztárával mely a döntéshozatali folyamatok szintjén is működésük szerves részévé vált. Ez az elismerés a jó gyakorlatok felmutatásával motiválhatja a szervezeteket, intézményeket, egyben izgalmas betekintést nyújt az érdeklődőknek a vállalati siker titkaiba. A díjazott vállalat mellett négy elismerő oklevélben részesült szervezet is bemutatkozik a kiállításon.
Belépés a díjátadóra: kizárólag meghívóval.
Szervező: Magyar Formatervezési Tanács
Az Ipar 4.0. fogalom a most kibontakozó negyedik ipari forradalomra utal, mely az iparban (de más területeken is) a teljes gyártási folyamat automatizálását, intelligens vezérlését jelenti, azt minden kétséget kizáróan általános globális jelenséget, hogy már a fizikai és virtuális világ metszetében ülünk. Mindezek egyre szorosabban az új globális innovációs modulokra épülnek. A korábban jellemzően „kötött” pályán mozgó beszállítói értékláncok több dimenzióssá válnak, az egyoldalúan zárt innovációs pályát követő K+F tevékenységek hirtelen nyitottabb formát öltenek, lehetővé téve, s ösztönözve, hogy bizonyos technológiai innovációk kidolgozásában fokozatosan teret nyerjenek a közösségi gazdaság (sharing economy) mechanizmusai. Ez a térnyerés elősegíti, hogy megjelenjenek és erőteljesen növekedjenek a technológiai platform alapú hálózatok, előnyös belépési esélyt teremtve az új, innovatív vállalkozások számára, technológiai innovációik sikeres piacra viteli lehetőségeivel. Mindezt felismerve a Nemzetgazdasági Minisztérium és az általa életre hívott Nemzeti Technológia Platform Ipar 4.0 olyan nemzetgazdasági fejlesztési stratégiát dolgoz ki, melyben a kreatívipar kiemelt hangsúlyt kaphat.
Mit jelent mindez a kreatíviparnak? Jó példák és tanulságok, a kreatívipar kapcsolódási pontjai – ezt elemzik a szakértők a zártkörű workshopon, majd ennek eredményeiről számolnak be a délutáni plenáris ülésen. A felkért szakemberek és a kerekasztal vendégei számos pilot projektet és jó gyakorlatot felvázolva járják körül a kreatívipar lehetséges jövőstratégiáit.
Szervező: Magyar Formatervezési Tanács
Miért lett fontos a cégeknek az utóbbi időben a design gondolkodás? Milyen szerepe lehet a designernek az üzleti megoldások fejlesztésében? Mi az a service design, és mely területeken alkalmazható? A konferencián előadások és esettanulmányok segítségével ismerkedhetünk meg a service design fogalmával, elméleti hátterével és gyakorlati alkalmazási területeivel.
Az ArtHungry.com kreatív közösségi oldal harmadik díjának tematikája ezúttal a grafika és design volt, melyre három kategóriában várták a szervezők az online prezentációkat. A díjak odaítélésében többszörösen elismert szakemberek és a témában jártas szakírók segítették a döntést. Az este folyamán átadásra kerülnek a kategóriagyőztes díjak és a közönségdíj is. A díjátadót Budapest legfrissebb design boltja, a Hyggében található Stilshop zenés megnyitópartyja zárja.
Ismerkedj meg a kiterjesztett valósággal, és sétálj velünk Budapest izgalmas design helyszínein!
1. Töltsd le a layar alkalmazást!
2. Szkenneld be ezt az oldalt és már láthatod is a túrák időpontjait!
3. Aktiváld az online tartalmakat, és élvezd, mennyi izgalmas designkincset rejt Budapest!
A Cellux Csoport 2006 óta foglalkozik tervezéssel, design módszertani workshopok és alkotófoglalkozások szervezésével. A Design Hét Budapest ideje alatt többek között meseterápiás foglalkozásokkal és service design workshoppal várják a stúdióba érkező kicsiket és nagyokat.
A FabLab Budapest nyitott innovációs műhely, egy olyan gyártástechnológiai könyvtár, ahol a 3D nyomtatók, CNC marógépek és lézervágók mellett egy asztalos műhely is helyet kapott. Az érdeklődők megismerkedhetnek a műhelyben zajló folyamatokkal, emellett bemutatkozik az AB concrete design és a Fabatka márka is.
Ezen a különleges eseményen olyan dán és magyar öko-design és alive design divat kollekciók kerülnek a kifutóra, mint az AMOV vagy az Eco-Design Team által egyedi technikával létrehozott exkluzív élő-növény öltözékek, kiegészítők és ékszerek. Az eseményt a Dán Királyság Magyarországi Nagykövetsége jóvoltából egy dán környezettudatos dokumentumfilm vetítése színesíti.
A H6 hat fiatal ékszertervezőből álló csoport – hat különféle viszony az ékszerhez, hat különböző gondolkodásmód. Egyikük fénnyel, tánccal és térrel értelmezi újra az ékszer fogalmát, más az anyagok alternatív felhasználásával ad új értelmet az ékszerviselésnek, vagy épp a társadalom felépítését mutatja meg kollekciójával. Munkáik különböznek, de közös céljuk, hogy ékszereikkel új történeteket meséljenek el – légy te is a részese!
Kiállítók: Börcsök Anna, Fazekas Veronika, Fekete Fruzsi, Horányi Kinga, Neuzer Zsófia, Tengely Nóra
A KUBIK közösségi iroda idén is különleges programokkal várja a látogatókat. Kortárs designerek alkotásaiból nyílik náluk kiállítás a mutargy.com szervezésében, lesz filmklub és több érdekes workshop.
Milyen út vezet egy multibrand bolt megnyitásáig? Juhász Dóra és Szerencsés Gabó egykor két külön tervezői márkával indultak útnak, míg végül együttes erővel megalapították a Lucky Shepherd formációt. A közös márka fejlődésének történetéről, sikereikről maguk mesélnek budai bemutatótermükben.
Az OST egy friss, kelet-európai identitásra építő, de önmagát nemzetközi közegben értelmező divatmárka, amely különös, kifordult megközelítéssel reagál a mai divatipar sematizmusára. A csapat első alkalommal nyújt betekintést a színfalak mögé Budapest "legkeletibb", VIII. kerületi stúdiójában.
A Design Hét Budapest programjain való részvétellel hozzájárul, hogy felvétel készülhet Önről, melyet a szervezők korlátozás nélkül felhasználhatnak.