Az Ipar 4.0. fogalom a most kibontakozó negyedik ipari forradalomra utal, mely az iparban (de más területeken is) a teljes gyártási folyamat automatizálását, intelligens vezérlését jelenti, azt minden kétséget kizáróan általános globális jelenséget, hogy már a fizikai és virtuális világ metszetében ülünk. Mindezek egyre szorosabban az új globális innovációs modulokra épülnek. A korábban jellemzően „kötött” pályán mozgó beszállítói értékláncok több dimenzióssá válnak, az egyoldalúan zárt innovációs pályát követő K+F tevékenységek hirtelen nyitottabb formát öltenek, lehetővé téve, s ösztönözve, hogy bizonyos technológiai innovációk kidolgozásában fokozatosan teret nyerjenek a közösségi gazdaság (sharing economy) mechanizmusai. Ez a térnyerés elősegíti, hogy megjelenjenek és erőteljesen növekedjenek a technológiai platform alapú hálózatok, előnyös belépési esélyt teremtve az új, innovatív vállalkozások számára, technológiai innovációik sikeres piacra viteli lehetőségeivel. Mindezt felismerve a Nemzetgazdasági Minisztérium és az általa életre hívott Nemzeti Technológia Platform Ipar 4.0 olyan nemzetgazdasági fejlesztési stratégiát dolgoz ki, melyben a kreatívipar kiemelt hangsúlyt kaphat.
Mit jelent mindez a kreatíviparnak? Jó példák és tanulságok, a kreatívipar kapcsolódási pontjai – ezt elemzik a szakértők a zártkörű workshopon, majd ennek eredményeiről számolnak be a délutáni plenáris ülésen. A felkért szakemberek és a kerekasztal vendégei számos pilot projektet és jó gyakorlatot felvázolva járják körül a kreatívipar lehetséges jövőstratégiáit.
Szervező: Magyar Formatervezési Tanács
Október 5, 10, 12.
A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány különféle programokkal készül a Design Hét Budapestre, melyek fókuszában a startupok és a vállalkozásfejlesztés áll.
Október 12, 14.
A kerekasztal-beszélgetés során a design és üzleti szférából meghívott előadók moderált beszélgetést folytatnak arról, milyen kihívásokkal szembesülnek, amikor üzleti környezetben alkalmazzák a design-t. A workshop-on a résztvevők rapid idea generation segítségével dolgoznak majd ki megoldásokat a legkritikusabb problémákra.
A Mito bemutatja, hogyan működik 2017-ben egy digitális ügynökség. Négynapos workshopjuk során négy területtel ismerkedhetsz meg, méghozzá végig csapatban dolgozva. Belenézhetsz egy fejlesztő, egy ux-es, egy grafikus és egy kreatív mindennapjaiba, és egy mintaprojekt segítségével bele is kóstolhatsz ezekbe a szerepekbe.
Regisztráció: www.mito.hu/designhet
Részvételi díj: 4000 Forint / 4 napos workshop
A Clique klasszikus showroomként is működik, de ennél jóval több: olyan márkák és kreatív szakemberek együttműködése, akik egyedi és minőségi termékeket, szolgáltatásokat nyújtanak. A Design Hét alatt akciókkal, izgalmas workshopokkal és divatbemutatókkal várják az érdeklődőket.
A DekoRatio a Design Hét alkalmából indítja útjára egész évben futó Design Akadémiáját. Az előadás sorozatot öt nyitóeseménnyel kezdik, melyek között lesz city branding Kiss Miklóssal, betekintés az egyetemi designoktatásba, de véleményezik az érdeklődők munkáit is, sőt: azt is elárulják, vajon mindig a legjobb verziót választja-e az ügyfél.
Baglyas Erika képzőművész 2015-ben alapította a DOT for You márkát, melynek fő profilja egyedi noteszek tervezése, kivitelezése. Amiről szó lesz: minden, amit füzetekről, prégelésről, stancolásról tudni akartál, de sosem merted megkérdezni.
Az Észt Intézet által szervezett tárlat a minőségi és interaktív design fontosságára hívja fel a figyelmet a gyerekek képességeinek fejlesztésében. A kiállított tárgyak alkotói pályájuk elején járó fiatal észt formatervezők. A válogatás a tanulás, játék, ill. öltözködés témaköréből merít, és social design projekteket is bemutat.
A KUBIK közösségi iroda idén is különleges programokkal várja a látogatókat. Kortárs designerek alkotásaiból nyílik náluk kiállítás a mutargy.com szervezésében, lesz filmklub és több érdekes workshop.
A Design Hét Budapest programjain való részvétellel hozzájárul, hogy felvétel készülhet Önről, melyet a szervezők korlátozás nélkül felhasználhatnak.