A 81font architecture & design meghatározó szereplője a budapesti vendéglátóhelyek arculat-kialakításának - ők tervezték például a Doboz, a Kolor és a Mazel Tov enteriőrjeit. Szendrő Péter és fiatal csapata a bárok, bisztrók és szórakozóhelyek mellett az utóbbi időben irodák, lakások, üzlethelyiségek belsőépítészetével is foglalkozik - ezekről is mesélnek az érdeklődőknek.
A H6 hat fiatal ékszertervezőből álló csoport – hat különféle viszony az ékszerhez, hat különböző gondolkodásmód. Egyikük fénnyel, tánccal és térrel értelmezi újra az ékszer fogalmát, más az anyagok alternatív felhasználásával ad új értelmet az ékszerviselésnek, vagy épp a társadalom felépítését mutatja meg kollekciójával. Munkáik különböznek, de közös céljuk, hogy ékszereikkel új történeteket meséljenek el – légy te is a részese!
Kiállítók: Börcsök Anna, Fazekas Veronika, Fekete Fruzsi, Horányi Kinga, Neuzer Zsófia, Tengely Nóra
Tölts egy napot a Hello Wood csapatával! A délelőtt folyamán oktatási projektjeiket ismerheted meg, Buenos Airestől Tokajig. A délután a stúdióprojekteké, ahol az idei év kiemelt munkáiról mesélnek a csapattagok. Este fröccsözés és vetítés az idei és korábbi évek werk videóiból.
Nyílt hét a Kortárs Építészeti Központban: ismerkedj meg a coworking iroda csapataival, többek között a Nanvízió vagy a Batlab építész stúdiókkal, válogass a Lars Müller kiadó pop-up könyvesboltjában. A hét folyamán azt is kipróbálhatod, milyen a KÉK közösségi irodájában dolgozni, esténként pedig további izgalmas programok várnak. Részletes program a KÉK Facebook oldalán.
Milyen út vezet egy multibrand bolt megnyitásáig? Juhász Dóra és Szerencsés Gabó egykor két külön tervezői márkával indultak útnak, míg végül együttes erővel megalapították a Lucky Shepherd formációt. A közös márka fejlődésének történetéről, sikereikről maguk mesélnek budai bemutatótermükben.
A VITRIN célja a jó design tudatosítása és a szemléletformálás. Ezúttal a dán design nagykövetét, a Menu-t látják vendégül egy pop up showroom keretében, ahol a látogatóknak nem csak vásárolni nyílik lehetőségük, de egy előadáson megismerhetik azt is, a Menu hogyan értelmezi újra a modernizmust a letisztult formákon keresztül.
Az OST egy friss, kelet-európai identitásra építő, de önmagát nemzetközi közegben értelmező divatmárka, amely különös, kifordult megközelítéssel reagál a mai divatipar sematizmusára. A csapat első alkalommal nyújt betekintést a színfalak mögé Budapest "legkeletibb", VIII. kerületi stúdiójában.
Gyereknek lenni Budapesten csodás dolog! Schwertner Janka, a márka alapítója azt mutatja be, hogyan kelnek életre a legkisebbek koptatós pantallói - és ami még lesz: babaruha mintázás és unikornis pinata készítő workshop. Helyszín: a 'the pici space', a márka műhelye, mely bemutatóteremként és workshop helyszínként is funkcionál.
Hogyan lehet minimális ökolábnyomot hagyva alkotni? Tudj meg mindent, ami érdekel a fenntartható kollekciók tervezéséről! A Printa várja mindazokat, akik kíváncsiak rá, hogyan készülnek az AWARE by Printa titoktalan ruhái. A műhelyben a tervező személyesen mesél a gyártás folyamatairól.
Végh Sarolta tetovált marhabőr ékszerkollekciójának bemutatóján élőben is tetováltathatsz – ékszerre, vagy magadra. Sőt: Kárpáthegyi István társművész motívumai a TEMPORARY designer tattoos eltávolítható matricatetoválásaira is felkerülnek, ezekből is válogathatnak az érdeklődők.
A Design Hét Budapest programjain való részvétellel hozzájárul, hogy felvétel készülhet Önről, melyet a szervezők korlátozás nélkül felhasználhatnak.